"Kom igen, Amic, du måste väl ändå gå på skolbalen!" MaryKay sade det med ett misstroget litet leende. Amic tänkte väl inte på fullt allvar skippa skolbalen?
"Alltså, det är bara inte min grej. Jag gillar inte att dansa." svarade Amic likgiltigt och ryckte på axlarna.
 "Dessutom så är den dagen innan min födelsedag."
"Jamen det är ju bara en ännu större anledning att gå!" MaryKay slog ut med händerna.
"Jag har ingen att gå med." Amics röst var helt tonlös.
"Man kan gå som vänner, vet du."
"Jag har ingen klänning." Det här uttalandet fick MaryKay att himla med ögonen åt Amic.
"Men kom igen nu. Min familj har råd att skaffa en klänning åt dig, och jag vet att min mamma tycker om dig tillräckligt mycket för att köpa dig allt du behöver till balen." Amic letade efter fler argument, men tvingades ge upp.
"Okej, jag går väl då..." suckade hon oentusiastiskt. 
"Yay! Det här kommer bli jättekul, jag lovar!" utropade MaryKay och kramade om Amic.
 
 
"Varför gick jag med på det här?" muttrade Amic för sig själv. Hon stod i familjen Shallows badrum och lade sista handen till sin makeup inför kvällen. Hon avskydde att dansa. Dessutom så hade hon och Selma lovat varandra att de två skulle gå på skolbalen tillsammans. Nuförtiden tänkte hon sällan på Selma men skolbalen fick det där gamla löftet att komma upp till ytan igen. Hon undrade om Selma mindes det. Om hon mindes henne överhuvudtaget. Om Amic kände Selma rätt så hade hon hittat en ny bästis dagen efter Amics försvinnande.
"Limousinen har kommit nu!" ropade MaryKay upphetsat från hallen. Amic himlade med ögonen. Självklart var de tvugna att komma till balen med stil. Sedan klistrade hon på ett stort leende och gick ut  för att möta sin mardröm.
 
 
Balen blev inte så hemsk som Amic hade trott. Till sin (Och alla andras, kändes det som) förvåning så blev Amic vald till Balens Drottning! Hon och MaryKay hade faktiskt riktigt roligt och Amic använde oupptäckt sina krafter till att telekinesiskt välta en flaska Coca-Cola över en av de elakaste tjejerna i klassen. Och hon tänkte inte på Selma en enda gång på hela kvällen.
 
Så! Montgomery 2.0 är tillbaka! Och i nästa kapitel fyller Amic år! Jag är så taggad :D
 
Hugs 'n Pugs!
 
 

Kommentera

Publiceras ej