Amic saknade MaryKay.
De hade bara varit vänner en kort tid, men under de få veckor som Amic hade känt henne hade de två hunnit bli nära vänner. Sedan, för bara några dagar sedan, hade MaryKay flyttat till Mylo Xyloto. De hade pratat på telefon varje dag sedan dess, men det var liksom inte samma sak. 
"Okej, jag måste gå nu, mamma kräver att jag ska städa mitt rum." sa MaryKay och suckade.
"Då ringer jag dig i morgon. Hej då!" Amic lade på. MaryKay´s mamma liknade inte Karolina ett dugg, men ändå kom det en våg av sorg över Amic och hon blinkade bort ett par tårar.
 
"Det måste vara här. Kommer du inte ihåg hur mycket hon tyckte om staden?"
"Jo, det gör jag. Men Robin, folk som rymmer hemifrån vill oftast inte bli hittade."
"Det är klart hon vill, mamma!" Vänta lite. Amic kände igen de där rösterna. Helvete. Helvete.
"Aella!" Katten sträckte på sig och stirrade surt på henne.
"Jaaaaaaa?" svarade den och gäspade.
"Vi måste sticka! De har hittat oss!"
"Vilka...?" Men längre hann den inte innan Amic svepte upp den och försvann i en ljusstråle. De hann precis se hur dörren öppnades och två välbekanta personer steg in i stugan. 
 
 
"Var är vi?" var det första katten sa när de var framme.
"I Mylo Xyloto. Det var det första ställe jag kom att tänka på." svarade Amic med svag röst.
"Men åhhhhh, nu måste vi ju starta om igen! jag glömde min kattmyntaleksaaaak...." klagade Aella innan hon hoppade ur Amics famn och ner på det torra gräset. Utan att ge sin ägare en blick svansade hon i väg. Amic följde henne med blicken tills katten försvann bakom ett träd. Sedan vände hon sig mot fältet för att påbörja uppbyggnaden av den nya stugan.
 
 
Det dröjde en stund innan Amic somnade den kvällen. Hon var inte van vid att sova i en knölig sovsäck, men hon kunde nog vänja sig. Varför var de tvugna att leta efter henne? Hon klarade sig jättebra på egen hand! Men trots sina bittra tankar somnade Amic med ett litet leende på läpparna. De letade faktiskt efter henne.
 
Jag måste erkänna, slutet blev lite konstigt. Det här kapitlet var nästan mest till för att jag ville flytta Amic till Mylo Xyloto (En värld som fantastiska CherryFalls på Sims Ifokus har gjort, länk: http://chesims.blogspot.se/p/mylo-xyloto_6.html ) Nu har jag fått en massa idéer till legacyn (Förutom just nästa kapitel förstås, suck -.- )  så jag kommer antagligen spruta ur mig nya kapitel de närmaste dagarna. Förhoppningsvis lär jag mig att ta bättre bilder när jag ändå håller på :3
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej